oli essenziali e erbe per medicina cinese

Sistema immunitario e suoi squilibri: oli essenziali ed erbe

con Peter Holmes

Iscriviti ora - corso ONLINE

Squilibri sistema immunitario: oli essenziali ed erbe

19, 20, 22 novembre 2020
    webinar serali (giovedì venerdì domenica)

3 giorni – 12 ore
    ONLINE dalle 18 alle 22

seminario aperto a tutti.
    Sapere la medicina cinese è utile

• Promozione
    corsi tematici

• Lingua
    English con traduzione in italiano

Il rafforzamento del sistema immunitario è più importante che mai in questo periodo di pandemia virale. Dopo l’esperienza molto positiva del webinar sui disturbi ginecologici dello scorso giugno, Peter Holmes torna con un nuovo webinar, in attesa di poterlo nuovamente vedere dal vivo con il corso di Aroma Acupoint Therapy nel 2021.
In questo webinar, Holmes ci fornirà gli strumenti per migliorare la Wei qi contro le invasioni da patogeni esterni e affronterà alcuni dei disturbi immunitari più diffusi, utilizzando oli essenziali ed erbe
(see English presentation)

Sarà un seminario online ricco di informazioni, in cui si imparerà a utilizzare gli oli essenziali, le erbe, sia occidentali che cinesi, e gli agopunti per sostenere il sistema immunitario, a breve e a lungo termine. Sarà preso in considerazione il ruolo che i singoli organi hanno nel buon funzionamento del sistema immunitario.
Verrà valutata anche l’importanza del microbioma intestinale e delle funzionalità tiroidea, surrenalica, ipofisaria e del sistema ormonale femminile per supportare il sistema immunitario.
Verrà analizzata dal punto di vista della medicina cinese la mancata corretta regolazione del sistema immunitario: allergie e malattie autoimmuni.
Con questo seminario impareremo tutte le informazioni pratiche necessarie per cominciare ad usare in maniera sicura ed efficace oli essenziali e le erbe per sostenere il sistema immunitario.

• Orari webinar

Descrizione del corso

Treatment of Immune System Diseases in Chinese Medicine with Essential Oils and Herbs

In this innovative workshop we will explore:

• The eight basic exogenous and endogenous factors that disrupt immune functions
  • A new model for immune functions as Jing Qi supporting both defensive Qi on the exterior and nutritive Qi on the interior
  • The fundamental difference between short-term immune response and longterm immune potency
  • Enhancing Wei Qi to prevent and treat infections by external pathogen invasion
  • Enhancing microbiome, thyroid, adrenal and pituitary functions to support immune system integrity and strengthen Jing, Qi and Shen
  • Analysis and treatment of deficiency and dysregulation (autoimmune) immune conditions, incl. acute and chronic infections, chronic fatigue syndrome, Hashimoto’s thyroiditis.
  • The particular essential oils, herbs, acupuncture points and nutrients that modulate and boost immune functions – short-term and longterm
  • Treating the three fundamental patterns that underlie all allergy (hypersensitivity) conditions

Special topics covered in this information-packed seminar will include:

• Environmental and metabolic toxins as immune disruptors
  • Emotional imbalance and negative stress as cytokine disruptors
  • The hidden role of female hormonal imbalance in allergic and autoimmune disorders
  • Antioxidant therapy to combat free radical-induced damage to immunity

The current viral epidemic has clearly increased the need for optimizing immune functions. Disorders of immune functioning already account for a large and growing portion of today’s health concerns. They include first, immune-deficiency disorders such as chronic infections, chronic fatigue syndrome, and so on. Second, immune-hyperactive disorders such as various allergic disorders (eczema, food allergies, etc.) and autoimmune disorders (Hashimoto’s thyroiditis, etc.). To achieve truly effective results in all these disorders, and to prevent future relapses, they should be evaluated and treated using a systemic, integrated approach.

In this webinar we will treat immune system functions as a function of Jing Qi. We will analyze and differentiate immune disorders according to the underlying functional deficiencies of the organs involved, as well as with Chinese medicine energetics. These fundamental patterns of dysfunction include hyper- and hypo-adrenal syndrome (in three stages), hypothyroid syndrome (all types), intestinal dysbiosis, toxicosis (four types) and nutritional deficiencies. Each condition will also be assessed in terms of Chinese medicine patterns and treatment principles.

Treatment modalities discussed for each condition will include essential oils, Western and Chinese herbs, acupuncture points, nutrition and specialized supplements. Many oils, herbs and points exhibit actions beneficial to immune functions, such as immunostimulant, antioxidant, adaptogenic, antiviral, NK-cell stimulant, antihistamine, pituitary-regulating, adrenocortical stimulant, and so on.

This information-packed webinar will present the essential, practical information needed to start using essential oils and herbs for immunity safely and effectively.

Peter Holmes

Medico erborista e praticante di medicina orientale, con oltre 30 anni di esperienza nell’uso di rimedi botanici e oli essenziali nella pratica clinica. Profondo conoscitore della qualità energetiche e terapeutiche dei rimedi erboristici e delle loro applicazioni con i criteri della tradizione. Pioniere nell’utilizzo degli oli essenziali in Medicina Cinese. Autore di numerosi testi tra cui il famosissimo “The Energetic of Western Herbs” e inoltre di “Jade Remedies” e “TCM Materia Medica Clinical Reference and Study Guide”. Ultima pubblicazione, i due volumi di “Aromatica”: una esaustiva raccolta delle più importanti piante per oli essenziali da utilizzare in medicina cinese.

Peter Holmes

Quota di partecipazione (IVA inclusa)
Allievi e tesserati ScuolaTaoAllievi esterni
Iscrizioni entro 19 ottobre 2020€160€180